ARBEIDSLEDIGHET

Ja, jeg har blitt arbeidsledig. Og det er leeeenge siden jeg skrev noe som helst på bloggen min.

Min intensjon for å skrive blogg i det hele tatt er å bearbeide inntrykk og opplevelser jeg har i livet mitt. Om det kommer litt "gørr" ut av meg, så er det min hensikt å skrive om det for så å prøve å legge det bak meg. Dette blir en slik blogg. Nesten....

Fordi jeg tror ikke det blir så enkelt å "legge bak meg" det faktum at jeg nå er arbeidsledig. Det er en situasjon jeg ikke unner noen! Du blir ikke rik av Nav sine midler, og ikke er det meningen heller. Og jeg er villig til å gjøre alt for å ikke fortsette i denne stien i livet mitt!

For å forsøke å komme meg ut av dette "uføret", så har jeg gått igjennom en del metoder for å forsøke å få meg fast jobb. En av de metodene heter Finn.no. En annen er å skrive åpen søknad og levere direkte til potensielt fremtidige arbeidsgivere. En tredje er å skrive åpen søknad til potensielle arbeidsgivere og sende på mail i tilfellet jeg skulle være heldig!

Min potensielle arbeidsgiver driver butikk. Som person er jeg enormt opptatt av kundeservice. Både som kunde selv, men også som kundebehandler. Det er viktig for meg å bli sett og kanskje til og med få et smil og velkommen når jeg entrer butikker (ikke matbutikker nødvendigvis). Jeg er en potensiell kunde som kanskje har til hensikt å bruke penger i nettopp den butikken jeg besøker, og forventer litt respekt. Hadde det nemlig ikke vært for meg og mine likesinnede, så hadde ikke butikken eksistert i mine øyne. Og derfor forventer jeg kundebehandlere å utvise litt høflighet og hjelpsomhet. 

Alt for mange ganger har jeg entret butikker som er så og si tom for kunder og en kundebehandler bak kassa. De løfter ikke engang blikket når jeg kommer. Nei, de er opptatt av ett eller annet mer viktig enn å se potensielt flere kroner som kan klinge i kassa! Hvorfor er disse menneskene i disse jobbene lurer jeg på? De gir fullstendig blaffen i at du har kommet, og de gir fullstendig blaffen i at du har gått uten å bli sett! Har de egentlig noe ønske om å være der, eller er de der fordi de ikke får andre jobber de heller vil ha?

Jeg VIL gjerne ha den jobben jeg! Og jeg er god til det! Og jeg selger!

Så kjære potensielt fremtidige arbeidsgiver som driver butikk! Hvis jeg har søkt jobb hos deg, og du ikke har respondert, så har du nå gjort en tabbe ved ikke å kontakte nettopp meg. Min søknad er ikke sååå dårlig, men jeg er forsiktig med alt for mye skryt. Jeg har dog gitt noen hint om at jeg er flink i det jeg gjør, både ved å fortelle deg det, men også ved å legge ved gode attester. De burde si deg noe! Beklager min frustrasjon, men når mine tilbakemeldinger der jeg har vært har vært veldig gode, så er det frustrerende å ikke nå frem til nettopp DEG! Som jeg skrev i min søknad, så var mitt forrige engasjement et vikariat. Så det var ikke mulig for dem å ansette meg selv om de gjerne ville. Det koster jo penger å ansette folk! Men, DU som ansetter, har derimot både råd og vilje. Så hva gjør jeg galt da? Er jeg for "ovenpå"? Ikke flink nok til å selge meg selv? Er ikke bildet i min CV bra nok (den er ikke profesjonelt laget, men beskriver meg som person, blid!)

Hvis du leser dette og trenger en god servicemided kundebehandler i DIN butikk, så vit at jeg er veldig engasjert. Bor i Oslo og er villig til å ta en sjanse! Er du?

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

trudesynet

trudesynet

48, Oslo

Har vel en mening om mangt og mye. Liker å skrive både alvorlige emner, men håper også å komme med noen humoristiske betraktninger i blant. Elsker å få folk til å le, så hvis du trekker på smilebåndet når du leser bloggen min, la meg få vite det!

Kategorier

Arkiv

hits